10 iulie 2009

Pescuitul sportiv urban

Pescuitul sportiv a luat avânt în Bucureşti. Pescarii îşi petrec timpul cu folos pe malurile cele betonate ale Dîmboviţei, unii cu undiţe, alţii cu minciocuri, în timp ce trecătorii curioşi chibiţează cu răbdare.

[Pescari pe Dîmboviţa în aval de Piaţa Unirii]
Pescari pe Dîmboviţa în aval de Piaţa Unirii.
(Fotografie de Alex Pănoiu)

De curând am fost martor, de mai multe ori, la momentele magice ale capturării unor peşti argintii. O dată, am zis că e o întâmplare ieşită din comun. A doua oară, că e o coincidenţă. A treia oară, mi-a trecut prin cap că poate-poate chiar e peşte în copaia de ciment : aşa că am început să mă uit cu atenţie după teleosteeni.

[Un peşte viu în apa Dîmboviţei]
Un peşte viu în apa Dîmboviţei.
(Fotografie de Alex Pănoiu)

În miezul zilei, când soarele luminează adânc apele pseudorâului observatorul atent poate înregistra mişcările rapide ale unor peşti argintii, cam de o şchioapă de lungi, cu o dungă longitudinală colorată : sunt obleţi, Alburnus alburnus, peşti comestibili, răspândiţi în toată Europa, de la Atlantic până în Urali, şi acum şi în Neodîmboviţa Bucureştilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu