15 octombrie 2010

Un tigru într-o cuşcă invizibilă

Era o zi de început de toamnă cu soare şi cu nori, aşa cum sunt adesea zilele din preajma echinoxului. O miercuri, aflu acum. Eram în concediu, nu mai ştiu de ce tocmai atunci eram eu în concediu. M-am dus la Grădina Zoologică să fac poze: mă gândeam mai mult la acvarii şi la reptile. Dar Tigrul mi-a atras atenţia.

Tigrul se găsea într-o cuşcă de cu pereţii de sârmă groasă, sprijinită pe nişte stâlpi solizi, aşa cum se cuvine unei cuşti în care este-nchis un Tigru. Obiectul exerciţiului era să-i fac un portret Tigrului, dar fără să se vadă gratiile cuştii. Şi aproape că am reuşit.


Secretul se cheamă profunzimea câmpului. Folosind un aparat de fotografiat Sony Alpha 350 cu un obiectiv de 250 mm la f/6,4 profunzimea câmpului la distanţa de 5 metri este de numai 10 cm. Cum Tigrul stătea la vreun metru de gratii, sârma cuştii este cu mult în afara zonei de claritate şi aproape că dispare cu totul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu